17 Aralık 2016 Cumartesi

2016 Cilt Bakım Rutinim

 Merhaba!Bugün 2016 yılı boyunca kullandığım cilt bakım ürünlerimden bahsedeceğim.Sonunda cilt bakım rutinimi tamamen oturtabildim.Keşfedip,deneyerek cildime iyi gelen ürünleri buldum(en azından şimdilik böyle olduğunu düşünüyorum).Yazıya başlamadan cilt tipimin karma olduğunu da belirtmek istiyorum.Kışın yanaklarımda hafif bir kuruma ve özel günlerde 1-2 sivilce dışında pek sorunum yok açıkçası(ha bir de burun çevresindeki asla çözümü olmayan gözenekler).


"Makyajın kabasını nasıl temizliyorum?" sorusunun cevabı misel sular:


Göz ve ten makyajını temizlemek için ayrı ürünler kullanmayı tercih ediyorum.Favori göz makyaj temizleyicim Neutrogena'ydı;fakat hem ambalajı hem de içeriği değişti(hala yeni bir favorim yok ne yazık ki).Diadermine ise fena değil,ama bir daha alıcak kadar da beğenmedim.Ten makyajımı temizlemek için ise çok uzun bir süredir Garnier'nin misel sularını kullanıyorum.Benim gibi karma ciltlilere argan yağlı olanını önermem;yağlı olduğundan dolayı ciltte ağırlık yapıyor.

Temizleme aşaması:


Sabah uyandığımda cildimdeki kiri-yağı temizlemek için Otacı'nın çam katranlı ve kükürtlü sabunu ile yüzümü yıkıyorum.Akşam makyajımın kabasını misel sularla temizledikten sonra ise derinlemesine temizlik için Rival de Loop'un temizleme jelini kullanıyorum ve çok memnunum.Hem temiz içerikli,hem fiyatı uygun.Bittikçe almaya devam edeceğim.


Hayatımda ilk kez bir toniği ciddi anlamda çok beğendim.Cyrene markasının Advanced Oil Control isimli içersinde Bha içeren bu toniğini çok severek kullanıyorum.Ciltteki kiri,yağı güzelce temizliyor,cildi matlaştırıyor.Ciltteki sebum üretimini dengeliyor.Günlük leke açma işlemi için ise Cyrene'in %2 Aha içeren cilt aydınlatıcısını uyguluyorum.
Cyrene markası Türk cilt bakım markası,içerik olarak oldukça temiz olmasının yanı sıra hayvanlar üzerinde de deney yapmıyor.

Nemlendirme aşaması:


Serum olarak gece yatmadan önce bir damla Cyrene Moonlight Beauty Concentrate'i uyguluyorum.Göz çevresi için Clinique All About Eyes göz kremini uyguluyorum.Genç ciltler için(20'li yaşların başı) ortalama nem veren bir ürün.Yüz için ise Estee Lauder Resilience Lift nemlendiricisini uyguluyorum.Üründen memnunum fakat alerjim olduğundan burun çevreme sürdüğümde rahatsız ediyor,bir daha almayı düşünmüyorum.Testerını deneyip çok memnun kaldığım L'occitane Light Comforting Cream'i almayı düşünüyorum.

bahsettiğim nemlendirici.


Haftalık bakım/Peeling:


Yves Rocher Kayısılı Peeling:2 yılı aşkın bir süredir severek kullanıyorum.Ciltte müthiş etkileri yok kesinlikle;fakat cildi güzelce temizlemesinin dışında yazın vs güneşten,güneş kremi kullanmaktan alnımda oluşan pütürleri azaltıp,yok edebildiğinden dolayı bittikçe alıyorum.Banyo dolabımda bir adet muhakkak bulunduruyorum.
Good Things Manuka Honey Refining Scrub:Bu ürün gerçekten oldukça başarılı,siyah noktalarımı azalttı,ciltte sivilce gibi iritasyonlara neden olmuyor,üstelik tanecikleri sert değil,tam tersi kremsi.Kuru ciltler çok sevicektir.Hem uygun fiyatlı,hem temiz içerikli.Detaylı yazısı için tıklayın.

Maske aşaması:


Cyrene Searene Lifting&Firming Cream Mask:Çok güzel bir kil maskesi.Bu ürünü haftada 1 kere uyguluyorum.Duşta yüzüme peeling uyguluyorum,duştan sonra ise kil maskesi uygulayıp yüzümde 15 dk bekletiyorum.Oldukça memnun olduğum,sivilce-siyah noktalarla savaşma da yardımcı olan bir ürün.
Yves Rocher Işıltı Veren Maske:Bu üründen pek memnun kalmasam da cilde ferahlık ve hafif nem veriyor.Bu yüzden de sıcak havalarda veya epilasyon gibi işlemlerden sonra uygulandığında cildi rahatlatıyor,tabi bunun yerine termal sularda benzer bir iş görüyor.

Küçük boy birkaç ürün:


Garnier Saf&Temiz Neem Temizleme Jeli:Spor için satın aldığım bir ürün.Seyahatlerde vs de kullanmak için ideal bir boyu var.Spordan sonra ciltte terle oluşan kiri güzelce arındırıyor fakat makyajı arındıramayacakmış gibi bir hissiyatı var,kuvvetli bir temizleme özelliği olduğunu düşünmüyorum;ama cildi kurutmaması güzel.
Benefit They're Real Remover:Benefit'in meşhur They're Real maskarası oldukça zor temizlendiğinden dolayı çıkarılan bu ürün,krem yapıda.Zor çıkan maskaraları temizlemede hiç fena değil ama bittikten sonra tam boyunu satın almayı düşünmediğim bir ürün.
Mac Cleanse Off Oil:Makyajı yağlarla çıkarmak oldukça moda oldu.Bu ürünün de makyajı temizlemesini sevdim,ama yağ ile makyaj temizleme fikrine hala tam olarak alışamadığımdan,şimdilik tam boyunu almayı düşünmüyorum.

Yüz için spreyler/termal sular:


Avene Termal Su:Oldukça meşhur olan ve gerçekten de çok başarılı bir ürün.Makyajın pudralı görünümünü alıyor,sıcak havalarda buzdolabına koyup 1-2 fısla serinleyebilirsiniz.Sünger/fırça ıslatmak için,epilasyon-ağdadan sonra cildi rahatlatmak,cilde hafif nem vermek gibi birçok amaçla kullanabileceğiniz bir ürün.
Rival de Loop Hydro Sprey:Bu ürün termal su olmasa da ona benzer işlevi yapabilecek bir ürün.Cilde nem vermeyi vaad ediyor ve bence bu vaadini de yerine getiriyor,sevmediğim tek yanı parfüm içermesi.Bu yüzden de cildime uygulamıyorum,sünger ıslatmak için kullanıyorum.

Sadece ihtiyaç anında kullandığım/düzenli kullanmadığım ürünler:


Bim'de satılan meşhur Rituel de Beaute burun bantları,ayda 1-2 kez duştan sonra burnuma uyguluyorum.Şimdiye kadar denediğim en iyi burun bandı,yağı-kiri,gözeneklerdeki siyah noktaları temizlemeye yardımcı.
The Body Shop-Çağ Ağacı Yağı:The Body Shop'ın çağ ağacı yağı serisi;karma-yağlı,akneli ciltlere yönelik bir seri.Bu ürünü de sivilcem çıkmışsa gece yatmadan önce sivilcemin üzerine lokal olarak uyguluyorum.Sivilcenin küçülmesine,sönmesine yardımcı oluyor.Aktarlardan da alabilirsiniz.
Sudocrem:Aslında bebekler için pişik kremi fakat bu yıl oldukça popülerleşti.Sivilcesinin üzerine lokal uygulayan,cildinin tamamına uygulayanlar da var.İki şekilde de denedim.Soğuk kış günlerinde cildimin kendini toparlamasına yardımcı oldu;fakat mucizevi etkileri yok.Yapısı oldukça ağır,çünkü kıvamlı bir ürün.Cilt tarafından emilmesi çok geç sürüyor.
Bepanthol Cilt Bakım Kremi:Her evde bulunması gerektiğini düşünüyorum.Yıllardır vücut için kullansam da kışın cildimin çok kuru olduğu birkaç gün gece yatmadan önce bütün cildime uyguladım ve çok memnun kaldım;birkaç gün de makyajdan önce ince bir tabaka olarak uyguladım.Cildi kendine getiriyor.Kuru ciltliler daha çok sevicektir.

Bu yıl kullanıp bitirdiğim Clinique 3 adımlı cilt bakım seti:


Clinique Liquid Facial Soap:Oldukça sevdiğim bir temizleme jeliydi,cildi güzelce temizliyor.En önemlisi cildimi kurutmadı,sivilce gibi herhangi bir soruna neden olmadı.
Clinique Clarifying Lotion:Bu tonikten ise nefret ettim,içersini alkol ile doldurmuşlar resmen.Ayrıca cildi de kurutuyordu,sevmedim.
Clinique Dramatically Different Moisturizing Gel:Hafif yapılı,makyaj altına da kullanılabilen bir nemlendirici.Su bazlı,ciltte emilimi kolay olan,günlük kullanıma uygun bir nemlendirici.
***

 Maskarayı güzelce temizleyebilecek bir göz makyaj temizleyici ve cildim için etkili bir peeling arayışındayım.Önerisi olan var mı?

Bu yıl deneyimlediğim ürünler ve genel rutinim bu şekildeydi.Merak ettiğiniz ekstra bir şey varsa yorum olarak bırakabilirsiniz.Sevgiler! :)


                                                    Instagram&Snapchat:oznurozdemirrrr

4 yorum: