7 Ocak 2019 Pazartesi

2018 Kozmetik Favorilerim

Herkese merhaba.Bugün 2018 yılı içersinde keşfedip favorim olan ürünlerden bahsetmek istiyorum;dediğim gibi genel favorilerimden değil,bu yıl içersinde hayatıma giren,keşfedip memnun kaldığım ürünlerden bahsedeceğim.


Makyaj yapma sıramla gitmek istiyorum,o yüzden önce göz grubu ile başlayalım:


 Far paletlerini çok sevdiğim için bu yılda kendimi tutamayıp elimde bir sürü far olmasına rağmen yine koleksiyonuma yeni şeyler ekledim..
Anastasia Beverly Hills-Soft Glam far paleti;ciddi anlamda ilk gördüğüm andan beri vurulup çok istediğim bir far paletiydi,piyasaya çıkacağı günü bekleyip,yurt dışından ürün getiren bir instagram hesabından satın aldım ve hiç pişman değilim.Bu paleti bu kadar istememin nedeni ise;ABH farların yapılarının çok iyi olması(bende meşhur Modern Renaissance palet de var,ordan biliyorum),hem de markanın şimdiye kadar çıkardığı en günlük,doğal tonlu paletlerden biri olması.Renk skalası ağırlıklı olarak sıcak kahve tonlarından oluşuyor,ki benim en beğendiğim tonlar.Şimdiye kadar denediğim en yumuşak yapılı,kolay dağılan,pigmentasyonu yüksek farlar ABH markasına ait,makyaja ciddi bir düşkünlüğünüz varsa bu markadan mutlaka bir palet edinmenizi öneririm(bir de Lorac markası bu konuda çok iyi).
Makeup Revolution Sophx palet;bu palet de yine ülkemize gelir gelmez radarıma giren,renk skalasını çok beğendiğim bir palet oldu.İçersinde her türlü makyajı yapmanıza olanak veren mat,ışıltılı bir sürü far var.Günlük,gece vs için sıkılmadan kullanılabilecek bir palet.Farların yapılarını ve pigmentasyonlarını da gerçekten beğendim,fiyat/performans oranı yüksek bir palet.İndirimde yakalarsanız kaçırmayın derim.


Essence Metal Shock likit far;bendekinin rengi "03 galaxy rocks",ismi gibi tam galaksi tonu gibi gümüş yansımalı lila-füme bir ton.Seride toplam 4 renk var.Yapısı,sürümü,dağılımı,kalıcılığı oldukça başarılı olan bir far.Gündüzden geceye geçiş için veya gece makyajı için zaman olmadığında kullanmak için acayip pratik bir far,çok sevdim.
Absolute New York Pure Metal Veil likit far;bendekinin rengi "Mahogany".Yapısı aslında köpüksü.Renk tam bir kendinden yansımalı kızıl.Pigmentasyonu yeterli,kalıcılığı başarılı bir ürün.İndirimde 10 tl'ye almıştım,fiyat/performans olarak başarılı bulduğum beni şaşırtan bir ürün oldu.
Oriflame The One Colour Unlimited kalem far;bendekinin rengi "Sahara Bronze" tam bir bronz tonu,krem yapıda bir far.Bu renk Maybelline'in Color Tattoo'larından meşhur "On and On Bronze" rengine aşırı benziyor.Ona göre uygulaması daha kolay,kavanozdaki ürünlere göre kuruması da daha zor.Yapısı yumuşak,sürümü kolay.Bu seriyi cidden çok başarılı buldum.Tam bir günlük sür-çık far.


Far bazı olarak daha çok yeni kullanmaya başladığım ve beğendiğim bir ürün var,Essence'in I Love Colour Intensifying Eyeshadow Base isimli ürünü.Hem uygun fiyatlı,hem de farlarını tutuşundan ve performansından genel anlamda memnun kaldım.
Maskara:Oriflame The One çift etkili maskara;iki fırçası olduğu için beğendiğim bir maskara oldu.Hem etkisini beğendim,hem de oldukça kalıcı.Akma-bulaşma yapmayan bir ürün;yine de siparişle alındığından dolayı bittiğinde satın almam.Essence,Maybelline,Loreal gibi daha kolay ulaşılabilir bir markadan maskara almayı tercih ederim.
Kaş ürünü olarak Benefit Browvo Conditioning Primer bu yıl favorim oldu,kaşında boşluk olan kişilere önerilen ve kaş çıkarmayı vaad eden bir kaş bazı,aynı zamanda kaşları sabitte tutan bir ürün.Benefit'in Brow Bar servisine uzun zamandır gidiyorum ve oldukça da memnunum,bu üründe gerçekten vaatlerini yerine getiren bir ürün,2 ay düzenli kullanımın sonunda kaşları artırdığını söyleyebilirim.
Kiko Smart Eye Pencil serisinden 802 numaralı hafif sedefli kahverengi göz kalemi,tam bir günlük göz kalemi,pigmenti az diyip beğenmeyen de olucaktır muhtemelen;ama hafta içi sabahları sıfır hata riskiyle oldukça pratik oluyor.Alt kirpik dibini belirginleştirmek için kullandığım bir kalem.
Yine Kiko'nun Intense Colour Long Lasting Eyeliner serisinden 05 numaralı göz kalemi de favorim;ama bu ürün yapı itibariyle favorim,rengi çok güzel olsa da-mor renkli olduğundan-sık kullanamıyorum.Bir tarafı sünger olan bu ürünün yapısı oldukça yumuşak,sürüp dağıtmak için göz kalemi arıyorsanız bu seriye mutlaka bakın derim.
Essence Long Lasting serisinden 29 Berry Fantastic isimli göz kalemi tam bir mat bordo göz kalemi.Bu tonlarda bir kalem arıyorsanız buna mutlaka bakın derim.Bu göz kalemi serisi yıllardır favorim.Asansörlü,sürümü kolay ve oldukça kalıcı.

Ten makyajı favorilerim:


Baz:Smashbox Photo Finish Foundation Primer;bendeki oil-free olanı.Ten makyajının kalıcılığını ciddi anlamda arttıran,oldukça başarılı bir makyaj bazı.Ben seyahat boyunu aldım,günlük olarak kullanmadığım için de oldukça uzun süre gidecek gibi(daha yarısına bile gelemedim).Bu ürün gerçekten de övüldüğü kadar varmış,allık-bronzer gibi toz ürünler yüzünüzde pek kalmıyorsa günlük olarak kullanmak için de alabilirsiniz.
Fondöten:Oriflame Giordani Gold Age Defying fondöten;içersinde Spf8 var,ince yapılı olup kapatıcılığı azdan ortaya olan bir ten ürünü.Karma cildimle anlaşan bir ürün oldu.Ciltte yokmuş gibi duran bir ten ürünü.Günlük olarak kullanmak için oldukça ideal.Kuru-normal ciltliler için olan bir ürün,ben transparan pudra ile rahatlıkla kullanabildim.Oriflame'in The One serisinden Bb kremini de denedim,ama o ürünü bu kadar çok sevmedim(karma cildimde fazla yağlanma yaptı o ürün).
Pudra:Sephora 8Hr Matifying Pressed Powder,transparan olmayan renkli bir pudra.İnce yapısını ve makyajı sabitlemesini,cildi kuru göstermeyişini oldukça sevdim.


Aydınlatıcı:Makeup Revolution markasının likit aydınlatıcılarından "Starlight" rengi.Dağıtması biraz zor,çünkü yapısı yoğun.En iyi sonuç kesinlikle nemli süngerle hemen yayıp,cilde yedirmek.Doğal duran değil,oldukça belirgin duran bir aydınlatıcı.Soğuk tonlarda,pembeliği baskın bir aydınlatıcı.


2017 sonunda keşfettiğim ve 2018'de en çok kullandığım Nars Hot Sand aydınlatıcıyı da paylaşmak istedim,hem doğal duran hem de belirgin çok güzel bir aydınlatıcı.Kesinlikle tavsiye ederim.
Allık olarak favorim olan ürün Benefit'in henüz ülkemize gelmeyen Dandelion allığının likit versiyonu.Bende toz olanı da var.Tam bir beyaz ten pembe allığı.Utanmış da kızarmış gibi veya üşümüş gibi oldukça doğal duran güzel bir bebek pembesi tonu.
Bronzer:Rival de Loop Young Chocolate Lovers bronzer,bu sene çıkan bir koleksiyon ürünüydü ve beyaz tenliler için uygun fiyatlı bir kontür pudrasıydı.Fiyat-performans oranını sevdiğim bir ürün oldu.

Dudak:Bu yıl likit mat rujlardan sıkıldığım için elim çok az gitti.Hatta hiç gloss kullanmayan ben koleksiyonuma birkaç tane lip gloss ekledim.


Rival de Loop Young Chocolate Lovers lip gloss,ismi gib çikolata kokan bir ürün;bendeki 02 Milky Chocolate tonu.Kalıcılığı bir glossa göre banşarılı olan,rengi belirgin bir pembe-kahve tonu.Kesinlikle yapış yapış değil.Bu ürünün yapısı gloss gibi değil de kremsi bir ruj gibi.Koleksiyon oldığundan şu an mağazalarda yok ne yazık ki.
Nyx Butter Gloss;bence uygun fiyatlı en başarılı lip gloss serisi.Kesinlikle yapış yapış değil.Bendeki rengi "Blg 05 Creme Brulee".Çok hafif renk veren nude bir ton,o yüzden başka rujların üstüne de rahatlıkla uygulanabilir.
Essence Shine Shine Shine Lip Gloss;bendeki rengi "05 so into it";koyu bir gül kurusu tonu.Bu ürünün de hoş bir kokusu var.Aplikatörü çok güzel,likit mat rujların aplikatörüne benzediğinden uygulaması oldukça kolay.Bu ürün de yine yapış yapış bir hissiyata sahip değil.


Loreal'in Balmain işbirliğinden olan ruj serisi de yine çok başarılı yapıda olan stick formdaki rujlar.Loreal'in aynı ambalajlara sahip normal ruj serisi(Color Riche) de aynı yapıda,mutlaka bakın derim.Bendeki renkler;şeftaliliği baskın günlük bir ton olan Confession ve yanık turuncu olan Fever isimli renk.Bu seride en patlayan renk Fever,bence mutlaka denenip alınması gereken bir ton.Sıcak göz makyajlarıyla kombinlenince çok güzel duran bir ruj.
Sephora'nın son çıkardığı Lip Stories serisinden 9-Labyrinth City isimli ruj;mat yapıda,sürümü sanki krem yapıdaki bir ruj gibi.Resmen dudakta kayıyor.Rengi oldukça güzel.Rengi tam olarak tanımlayamıyorum;ama belirgin hatta koyu denilebilecek hafif kahvelik içeren bir pembe tonu diyebilirim(sanırım biraz da kızıllık barındırıyor).
The Balm Meet Matte Hughes-Adoring isimli likit mat ruju aslında ruj değil de bordo eyeliner olarak kullanmak için satın aldığım bir ürün,yazının başında belirttiğim Essence bordo göz kalemini bulunca bunu o amaçla kullanmamaya başladım.Bu likit mat ruj serisini oldukça seviyorum,hala denemediyseniz mutlaka tavsiye ederim.


Caudalie French Kiss lipbalm;seride toplam 3 renk var,bendeki renk "Addiction" frenk üzümü olan versiyonu ve en koyu renk.Dudağa çok güzel renk veren,aynı zamanda dudakları çok güzel nemlendiren bir ürün.Dudakta nemli kalış süresi de uygun.Ürünün tek eksisi kavanozda oluşu.Dışarda tazelemek için pek hijyenik değil ne yazık ki,ama yine de çok sevdiğim bir ürün oldu.
Golden Rose Waterproof Lipliner,asansörlü bir dudak kalemi serisi.Golden Rose benim dudak kalemlerini en başarılı bulduğum uygun fiyatlı kozmetik markası,asansörlü olmayan(Dream Lips) serisine de mutlaka bakın derim.Yapısı yumuşak,sürümü kolay bir seri.Bendeki renk "51" numara.
Maybelline Gigi Hadid Lip Liner;asansörlü formda sürümü kolay,yumuşak bir dudak kalemi.Bendeki ton tam bir nude,ismi "Mccall".Yapısı beni gerçekten şaşırtan bir ürün oldu,koleksiyon ürünü olduğundan bu üründe ne yazık ki artık piyasada yok.
Eklemeyi unuttuğum 2 dudak ürünü:


Nars Audacious serisinden "Rita" isimli kırmızı ruj.Bu rujun yapısını gerçekten çok beğendim,bu kadar pahalı olmasalar keşke.Sürümü kolay,ama aynı zamanda mata yakın yapıda rujlar(tam mat bitişli değil).Bu ruja uygun fiyatlı alternatif olarak yukarda bahsettiğim Sephora Lip Stories serisinin mat bitişli rujlarına bakabilirsiniz.Rita koyu bir kırmızı tonu,rengini cidden çok sevdim;genelde kırmızı rujlarla aram pek iyi olmasa da bu rujun dudakta duruşu gerçekten çok güzel.Kalıcılığı ise ortalama.
Lancome Juicy Shaker;çıktığından beri popüler olan bir dudak ürünü oldu.Bendeki renk"300 Lemon Explosion",çok hafif bir pembelik veriyor,serinin pek renk verdiği söylenemez.Juicy Shakerlar oldukça güzel kokan dudak ürünleri.Ürünün aplikatörü cushion formda.Ürünün yarısı yağ,yarısı da pigment;bu yüzden uygulamadan önce iyice çalkalamak gerekiyor.Dudakları nemlendiren ve ince yapılı bir ürün.Gloss(parlatıcı) görünümü veren ama aynı zamanda yapış yapış olmayan bir ürün.Tek eksisi kalıcı değil,1-2 saate geçiyor etkisi.Rujların altına ve üstüne uygulamayı sevdiğim bir ürün.Her ne kadar çantamdan hiç ayırmasam da fiyatını hak etmediğini düşünüyorum,sık sık indirime giren bir ürün olduğu için merak edenler indirimde değerlendirebilir.
           Son olarak eklemek istediğim 3 ürün:


Dirty Works yüz yağı;serum olarak kullanabileceğiniz cilde güzelce nem veren,soğuk kış günlerinde vazgeçilmezim olan bir ürün oldu;aynı zamanda fondöten sürmeden önce makyaj süngerime 2-3 damla uygulamayı çok seviyorum,bu sayede fondötenler cilde daha iyi oturuyor,cilt asla fondöten vamış gibi durmuyor.Fondöten-bb krem gibi ten ürünleri bu sayede ciltte çok doğal duruyor.Bu yöntemi kesinlikle tavsiye ederim.
Bütün bunlara ek olarak makyaja başlarken kullanmayı sevdiğim Diadermine yüz mistini de göstermek istedim,2-3 fıs sıkıyorum.Cilde hafif bir nem veriyor,nemlendiricinin cilde iyice oturmasını sağlıyor.
H&M makyaj süngeri,uzun zamandır methini duyup 2018'de kullanmaya başladığım bir ürün oldu.Oldukça memnun kaldım,bence fiyat/performans olarak çok iyi bir ürün.Yumuşaklığı Beauty Blender'dan farksız.

                                                         ***

Benim 2018 yılında keşfedip memnun kaldığım ürünler bunlardı.Umarım faydalı ve keyifli bir yazı olmuştur.Sevgiler&mutlu yıllar! :)

                                Instagram:oznurozdemirrrr

2 yorum:

  1. bu detaylı yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Ben hala bir umut beki yazarsın dşye bloguna giriyorum hep...

    YanıtlaSil