10 Şubat 2016 Çarşamba

Project Pan(Ürün Bitirme Projesi) & Kozmetik Üzerine Biraz Sohbet

 Merhaba.Geçenlerde odamı düzenlerken elimdeki kozmetik ürünler gözümde büyüdü.Son aylarda yaptığım alışveriş fişlerine baktım ve çoğunluğu kozmetik mağazalarından.Birçok insana göre daha az ürüne sahibim belki fakat üniversite öğrencisi birine göre biraz fazla ürüne sahip olduğumu düşünüyorum.Bunun nedeninin de blogum olduğunu düşünmeye başladım.Blog yazmaya başlarken sırf blogda yazmak için kullanmayacağım,gereksiz ürünlere para vermeyeceğime dair kendime söz vermiştim.Bu sözümü çiğnemiş değilim,yani gereğinden fazla ürünüm var evet,ama hepsi kullandığım ürünler.
 Bir şeylere karşı çok fazla bağımlılığı olan biri değilim ama söz konusu kozmetik olunca kendime hakim olmam biraz zorlaşabiliyor(bkz.kozmetik alışveriş bağımlılığı).Stok vs yapan bir insan değilim.Sırf indirim var diye 10 tane şampuan,duş jeli,makyaj temizleme suyu satın almam mesela.Fakat  yine de daha az-öz bir koleksiyona sahip olmak istiyorum.Bu düşünceyle de project pan yapmaya karar verdim.


 Project pan yani ürün bitirme projesi için birkaç tane ürün seçiyorsunuz.Bunlar ister severek kullandığınız,isterse de kullanayım da bitsin gibi sevmediğiniz ürünlerin de olabileceği bir grup kozmetik ürünü olmalı.Amaç bu ürünleri daha sık kullanmak ve daha çabuk bitirmek.Böylece çantanızda,dolabınızdaki ürünler biraz azalacak ve siz de rahatlayacaksınız.Project pan yapan insanlar genelde ürünler belli miktarda azalana veya bitene kadar hiç alışveriş yapmıyorlar(bkz.kozmetik diyeti).Daha sonra da yüklü miktarda,bitirdikleri ürünlerden daha fazla ürün satın alıyorlar.Ben hayatımın hiçbir dönemi diyet yapmadığım için bu duruma biraz karşıyım.Bu tarz şeylerin yaşam tarzı olması gerektiği kanaatindeyim.Bu yüzden de bu süreç içersinde hiç ürün almayacağım demek değil bu.Biten şampuanımı,temizleme jelimi gidip satın alacağım veya indirimde uzun zamandır çok istediğim bir şeyi alacağım,ama gidip gereksiz şeyler,olsa da olur olmasa da olur tarzda ürünler satın almayacağım.


 Aslında elimde çok fazla ürün yok.Fakat herkes gibi almak istediğim,denemek,kullanmak istediğim çok fazla ürün var.Bunları alırsam,elimdeki ürünleri kullanmamaya başlayacağım ve bu şekilde bir kısır döngü içersinde bulacağım kendimi(tıpki çocukken yeni barbie bebek alındığında eskilerinin pabucunun dama atılması gibi).Bunun olmasını istemediğimden de 1 ruj bitirip 1 ruj almak,1 parfüm bitirip yerine yenisini almaya çabalamak istiyorum.Şimdi koleksiyonum büyümeden bunu yapmazsam muhtemelen ilerde elimde kullanmadığım 5-10 bronzerım,far paletim vs olacak.Ki bu çok gereksiz bence.
 3 tane uygun fiyatlı pudra-fondöten yerine 1 tane kaliteli ürün olması çok daha mantıklı.Eşyalara anlam yüklemek yerine,anıları biriktirmek daha güzel değil mi?Spora,filme,konsere,yeni yerler gezip görmeye para harcamak,geleceğe yatırım yapmak daha güzel değil mi sizce de süslüler?


 Bu upuzun girizgahtan sonra seçtiğim ürünlere göz atalım:


The Balm-Nude Tude:Satın aldığım ilk far paletim.Elimde 2 adet far paleti var(diğeri nude dude).Bu paleti severek kullanıyorum.Far paletini bitiremeyeceğimi bende biliyorum fakat en azından 1-2 farın dibini görmeye başlasam devamı gelir diyorum.Sizce?
Wet n Wild-Walking on Eggshells:Ben bu üçlü far paletini çok seviyorum.Renkleri,yapıları,kalıcılıkları fiyatına göre çok başarılı.Çok sevdiğim içinde belki dibini görmeye başlarım diye umut ediyorum.Böylece yeni şeyler aldığımda içim rahat edecek.
Wet n Wild-Brulee:Mat ten rengi far benim için makyajın olmazsa olmaz parçalarından biri.Bu farı da oldukça seviyorum.Hazır dibini görmüşken bitirmek istiyorum.Aynı zamanda Nude Dude paletimde de bu renkten olduğu için biterse üzülmeyeceğim.
The Balm-Sexy Mama:Bu transparan pudrayı başta çok seviyordum.İçeriği de nispeten birkaç markaya göre daha temiz.Fakat son zamanlarda pek elim gitmiyor.Çünkü makyajı matlaştırma da yağı önleme de başarılı değil.Fakat cildi cakey yapmaması güzel.
Maybelline Affinitone Pudra:Bu pudra çok uzun zamandır benimle.İlk satın aldığım ten ürünüydü.Rengi fazla pembe.Ürün atmayı sevmediğimden kullanıp bitirmeyi düşünüyorum.


3 dudak ürünü seçtim:
Essence 07 Natural Beauty Ruj:Bu rujun rengini çok seviyorum.Günlük kullanım için biçilmiş kaftan.Nemli bir yapısı var ve kalıcı değil.Ürünün yarısına geldim bile!
Maybelline 210 That's Mauvie Ruj:Bu rujda yine kalıcı olmayan ıslak-nemli bitişli bir ruj.Lip balm kıvamında ama renk vermesi güzel.Yine my lips but better modunda günlük kullanıma uygun bir ruj.
Maybelline Babylips Lipbalm:Kendisi en sevmediğim lipbalm olur.Asla nem vermeyen,hatta dudakları kurutan bir ürün.Yarısını bitirdim.Kalanını dudak için değil de tırnak etlerim için kullanmayı düşünüyorum.


The Balm-Put a Lid On It:Bu göz bazı oldukça başarılı.Fakat son kullanma tarihinin geçmesinden korkuyorum.Gramajı da oldukça fazla.Çok azı bile yetiyor.Bu yüzden her gün kullanmaya çalışıyorum.
Maybelline Rocket Maskara:Oldukça sevdiğim bir ürün ama birkaç aydır elimde.O yüzden bitirmeye çabalıyorum.
Benefit They're Real Pushup Liner:Siyahlığı,kalıcılığı çok güzel.Ama ürünün içerde kuruması,ziyan olması vs çok saçma olduğundan bittiğinde satın almayı düşünmediğim bir ürün.
Rimmel London Lasting Finish Fondöten:En açık rengi bile bana biraz koyu kalıyor.Bu ürünü sevip sevmediğime bir türlü karar veremedim.Bu yüzden de bitirmek istiyorum.Alalı uzun süre olmadı ama kalabalık yapsın istemiyorum.
Pink-Fresh Clean Vücut Spreyi:Çok temiz bir koku fakat Victoria's Secret kokuları bir yıl içinde tüketilmezse bozuluyor,koku değişiyor.Benimki de ufaktan değişmeye başladı.Bu yüzden bitirmek için uğraşıyorum.
I Love-El Kremi:Oldukça yapay kokuya sahip bu el kremi artık bitsin istiyorum.

Bu ürünler azalır,biterse neler almayı düşünüyorum?Bana hitap eden severek kullanabileceğim bir far paleti,fondöten veya renkli nemlendirici,transparan pudra,1-2 ruj,parfüm.

***
Biraz yavaşlamaya karar verdim.Tüketmenin,yeni bir şeyler almanın sonu yok.Öylesine aldığımız şeyler yerine elimizde sadece gerçekten sevdiğimiz ürünlerimiz olsa,hakkını vererek kullansak daha iç rahatlatıcı değil mi?Alırken çok gaza gelmemek,iyi ölçüp biçmek gerekli."Herkeste var bende niye yok,ama bu ruj şu kadına çok yakışmış" gibi cümleler yerine "ben bunu gerçekten istiyor muyum,buna ihtiyacım var mı,bana yakışır mı,ben bu ürünü severek kullanır mıyım" gibi sorular sormak gerek.
Benim belirlediğim ürünler bu şekilde.Birkaç ay sonra bir güncelleme yaparım muhtemelen.Siz bu konularda ne düşünüyorsunuz?Yorum bırakırsanız sevinirim.
İnstagram ve Snapchat'ten beni @oznurozdemirrrr kullanıcı adıyla takip edebilirsiniz.Sevgiler :)

6 yorum:

  1. Biz de arkadaşlarla project pan yapıyoruz. Sen benden daha cesur davranmışsın. Ben biraz kolaya kaçtım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wet n wild farlar biter de the balm gibi büyük paletlerin bitmesi zor.2-3 renk bitse bile yeter şimdilik :)

      Sil
  2. valla yazdıklarında haklısın kesinlikle şu an elimde bir sürü far paleti oldu ve nasıl bitireceğim ise muamma keza diğer makyaj malzemeleri de aynı şekilde :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyi maskarayı,bronzerı bulmak için çabalarken beşer onar ürünle başbaşa buluyoruz kendimizi:/ biraz duraksamak ve düşünmek şart :)

      Sil
  3. Senin dusundugunu ben de hep kendime soyluyorum sadece universite ogrencisi oldugumuz icin degil genele yaymamiz lazim bu kucuk koleksiyon meselesini mesela bi ara alliklara cok duskunlugum vardi cok soluk oldugum icin yuzumu canlandiriyorlar ama 28 tane allik almanin ne alemi var ( tabi ki o kadar degil:D) ama fark etmeden cok allik aldim en azindan bi 6 var saniyorum iki de bronzerim var ama aydinlatici konusunda cok istikrarliyim mesela Mac Lightscapade aldim 2 yil once ve hala sadece oyabildim biliyo musun nisanlimin hediyesiydi hala dibini goremedim her indirimde mary lou ile bakisiyorum gorgusuz gibi maci bitirdin de bi o kaldi diyorum :D almiyorum israrla 1 yildir hala istiyorum ama almiyorum inadina rafta dursalar da:D allik da almiyorum artik ama stok olayi malesef bende cok var ve onu da birakma karari aldim ki biraktim da elimdekileri bitirmeye calisiyorum bitmeye yakin gidip satin alicam ben kararlarimi ve uygulayabildiklerimi yazsam ohooooo:D sahane bi proje yapmissin bence darisi basima!:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kararı almak biraz zor oluyor,şahsen ben bunu birkaç aydır düşünüyorum ama ancak kesin olarak uygulamaya başlayabildim.Bu tarz hobisi olan biri için gerçekten zor oluyor.Bronzer alıyoruz sonda turunculuk içeren kahverengilik içeren vs derken bir sürü ürün oluyor:/ Bir de makyaj zevkinin oluşup oturması,kişinin kendine yakışanı bulması önemli.Bunu bulmak insanın kendini tanıması da en azından 1-2 yılı buluyor.Önemli olan iyice düşünüp,biraz doymak ve ardından karar almak.Umarım sende en kısa sürede başarabilirsin :)

      Sil